دکتر پورابراهیمی در نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان مطرح کرد:

پیشگیری از آسیب ها اولویت هدف گذاری در حوزه نظام اجتماعی کشور است تمام ظرفیت ها و امکانات این استان در سال ۱۴۰۱ در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید بکار گرفته و یک برنامه جامع در این حوزه باید عملیاتی شود.دکتر پورابراهیمی در نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان به گستردگی ماموریت این وزارتخانه در بخش های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، خدمات درمانی، اشتغال و بنگاه‌های اقتصادی با مجموعه های مختلف اشاره کرد و افزود: عملکرد دستگاه های مرتبط نشان دهنده  این است که تلاش مدیران این دستگاهها در حوزه ماموریت ها  به نحوی بوده که بتواند بخشی از اهداف را محقق کنند.البته در برخی از موارد به دلیل زیرساخت های نامناسب و تصمیمات ملی که بموقع اتخاذ نشده دچار کسری هایی هستیم و یکی از بحث های مهم در این زمینه جذب اعتبارات بند الف ماده تبصره ۱۸ قانون بودجه (در راستای واگذاری اعتبارات به منظور اعطای تسهیلات)است که یک ظرفیت خوب برای اشتغال جوانان است.حدود ۱۰ درصد از مجموع سهم استان کرمان از تسهیلات بند الف تبصره ماده ۱۸ تبدیل به پرداخت شده که این رقم به دلیل تاخیر در ابلاغ های ملی انجام شده است.مجموعه های مرتبط با وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان خرداد ماه مهلت دارند که اعتبارات تبصره ماده ۱۸ را جذب کنند.

وی با اشاره به تغییر قیمت جهانی و افزایش قیمت انرژی در دنیا گفت: این تغییر برای زغالسنگ کرمان یک ظرفیت خوبی است که از آن  ظرفیت در بهبود عملکرد شرکت زغالسنگ، پرداخت حقوق و دستمزد و همچنین اجرای طرح های توسعه استفاده کند.

ارائه برنامه جامع تحولی توسط شرکت زغالسنگ ظرف یک ماه آینده به شورای هماهنگی وزارت کار در استان کرمان انجام می‌شود.

در سال گذشته اولین نشست با مسئولان در رابطه با خلأ بیمه ای کارگران زغالسنگ برگزار شد و یک عدد برآورد شد که با تخصیص آن حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر از کارگران شرکت زغالسنگ بتواند بازنشسته شوند و از بعد از بازنشستگی حقوق کامل را دریافت کنند.

مقرر شد یک جدول اولویت بندی برای استفاده از ظرفیت خلاء بیمه ای برای بازنشستگی کارگران زغالسنگ طی ۲ هفته آینده توسط شرکت زغالسنگ ارائه تا این مشکل مرتفع شود.

خوشبختانه در حوزه زیرساخت های خدمات درمانی از سوی مدیریت درمان تامین اجتماعی اقدامات خوبی انجام گرفته که بزودی در چند ماه آینده بخشی از ظرفیت خدمات درمانی در حوزه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بهره برداری می رسد.

امیدواریم در نشست های مشترک ظرفیت های ملی را در خدمت استان به کار بگیریم و از سوی دیگر توانمندی های کرمان را برای حوزه های ملی از قبیل احکام برنامه ششم توسعه و قوانین دیگر رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر شوک های ارزی نبود حقوق ها متناسب سازی می شد و مردم قدرت خرید می خواهند گفت: سیاست اصلی ما در سال جاری خاموش کردن موتور تورم در اقتصاد کشور است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا