معاون وزیر صمت در کرمان: درج قیمت تولیدکنندگان روی کالا دست دلالان و سودجویان را از بازار کوتاه می‌کند

 معاون وزیر صمت گفت: درج قیمت تولیدکنندگان روی کالا دست سودجویان را از بازار کوتاه کرده و اجرای طرح تا ۴۰ درصد قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

عباس تابش صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اجرای طرحی جدید قیمت درج شده بر روی کالاها در کشور اظهار داشت: این طرح جدید در حال اجرا است و بر اساس آن درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده روی کالا درج می‌شود.

وی با بیان اینکه درج قیمت تولیدکننده روی کالا‌ها شفافیت می‌آورد گفت: مصرف کننده با مشاهده قیمت تولیدشده بر روی کالاها متوجه می‌شود که این کالا از کارخانه تا فروشگاه چه میزان افزایش قیمت داشته است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه حدود 84 هزار کالا را بررسی و مشاهده کردیم که حتی در مواردی تا 120 درصد قیمت مصرف کننده را افزایش داده بودند در حالی که قیمت تولیدی خیلی پایین‌تر است افزود: حدود 3 هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولیدکننده روی آن شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح حدود پنج تا 65 درصد کاهش قیمت کالاها را خواهیم داشت و مردم قیمت تولیدی را کاملاً متوجه می‌شوند ادامه داد: از روز گذشته 4 هزار قلم کالای دیگر نیز مشمول درج قیمت تولید روی کالا شده است.

تابش با اشاره به اینکه قبلاً قیمت بین تولید تا فروش جیب یک تعدادی را پر می‌کرد اما با این طرح مصرف کننده سود می‌برد و از اجحاف و افزایش قیمت فروش جلوگیری می‌کند گفت: در اجرای طرح به‌شدت نیازمند همکاری مردم و ائمه محترم جمعه در استان‌ها هستیم که به‌طور کامل اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح درج قیمت تولید روی کالا جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است افزود: این طرح بالندگی تولید و شبکه توزیع را به دنبال دارد و دست دلالان و سودجویان را از بازار کوتاه می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا تا 40 درصد قیمت‌ها را کاهش می‌دهد ادامه داد: پیشرفت طرح در استان کرمان خوب بوده است و حدود 90 درصد پیشرفت داشته است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا