پورابراهیمی در نشست خبری:

پیگیری نامه رهبری در مجلس/ تکالیف بودجه‌ای بانک‌ها تعدیل می‌شود
پیگیری نامه رهبری در مجلس/ تکالیف بودجه‌ای بانک‌ها تعدیل می‌شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قرار است مجلس تبصره‌های مربوط به تکالیف مقرر در مصوبه کمیسیون تلفیق برای نظام بانکی را مجدداً مورد بررسی قرار دهد تا این تکالیف به شکلی تعدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) در حاشیه جلسه علنی، طی نشست خبری با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به مجلس درباره بانک‌ها، اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه یکسری تکالیف برای نظام بانکی در بخش تسهیلات عادی و قرض الحسنه آورده است که مجموع تسهیلات مرتبط با تکالیف نظام بانکی که دولت در بودجه آورده، حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه منجر شده سقف تکالیف بودجه‌ای بانک‌ها در بخش تسهیلات افزایش پیدا کند و نسبت به لایحه پیشنهادی دولت رشد قابل توجهی داشته است و به همین دلیل رئیس کل بانک مرکزی نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی در آن نامه آورده است که سقف تکالیف بودجه‌ای بانک‌ها به حدی افزایش یافته که امکان اجرایی شدن آن بسیار سخت است، وضعیت ناترازی نظام بانکی تشدید می‌شود و از آنجایی که این موضوع آثار تورمی دارد و میزان تورم کشور را تشدید می‌کند، لازم است در این مصوبات تجدیدنظر شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم یادداشتی در این باره داشتند که از طرف رئیس دفتر مقام معظم رهبری به رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال شد و در آن آمده بود که تکلیف مالایطاقی به بانک‌ها داده نشود.

پورابراهیمی گفت: بر این اساس قرار بر این شد که بندهای بودجه که مربوط به افزایش سقف تکالیف بانک هاست، فعلاً در مجلس مراعی بماند تا ما در یک کارگروه مشترکی مجدداً این مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه را مورد بررسی قرار دهیم. قرار است کمیسیون‌های تلفیق، اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور برخی از دولتمردان و رئیس کل بانک مرکزی، تبصره‌های مربوط به تکالیف مقرر در مصوبه کمیسیون تلفیق برای نظام بانکی را مجدداً مورد بررسی قرار دهند تا این تکالیف به شکلی تعدیل شود.

وی تاکید کرد: ما جلسات خود را در این باره برگزار می‌کنیم تا دغدغه مقام معظم رهبری درباره این موضوع مرتفع شود و جمع‌بندی خود را طی چند روز آینده ارائه خواهیم داد.

برای دیدن صفحه ی اینستاگرام ما ،کلیک کنید:

https://www.instagram.com/divareshahr_ir

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
دیوار شهر

دیوار شهر

به نام خالق مهربان و دوست‌داشتنی با سلام و درود فراوان حضور شما کاربر گرانمایه: باتوجه به سه دهه فعالیت در زمینه‌ی گردآوری بانک های اطلاعاتی تحت عنوان کتاب سبز که حاوی نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل مورد نیاز جامعه بود ، اینک سامانه بزرگ «daftar118.ir» با طراحی و پیاده سازی پیشرفته ترین برنامه‌ ی روز IT و بهره‌گیری از متخصصین فرهیخته، جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل را تهیه و هم‌اکنون در اختیار شما کاربر گرامی قرار داده است. در این سامانه کلیه اطلاعات مورد نیاز شما مربوط به هر شغل مهیا گردیده است، به نحوی که شما قادر خواهید بود کوتاه ترین دقایق ممکن به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. امید است این خدمت کوچک نزد شما بزرگواران مورد قبول واقع گردد. دفتر ارتباطات مردمی نشریه و پایگاه خبری « دیوار شهر».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا